Succes

Niet iedereen ziet het gebruik van afbeeldingen in een online blog of social media post als een keihard criterium voor succes. Dit rapport van het CMO Council geeft aan dat 65% van de onderzochte senior marketing executives zegt dat zij visueel materiaal als een waardevolle toevoeging zien voor het succesvol communiceren van een online boodschap. Waarom is dit cijfer zo laag? Kissmetrics concludeert dat content met relevante afbeeldingen 94% meer views krijgt dan content zonder relevante afbeeldingen. Buffer beweert dat gebruikers 40x sneller geneigd zijn om content met visuele elementen te delen.

Op basis van deze cijfers is het duidelijk dat afbeeldingen bij je online artikelen of social media posts héél sterk zijn aan te raden. Wij hebben al vaker tips gegeven voor het vinden van afbeeldingen die op Facebook een succes zullen zijn. Aangezien wij vinden dat er niet zoiets bestaat als teveel advies trakteren we je dit keer op nog eens vijf extra tips voor succesvolle afbeeldingen, onafhankelijk van het (sociaal) online medium dat je gebruikt.

Vijf tips die van je afbeeldingen een succes maken
  1. Vind de juiste sfeer en stemming
    Kies afbeeldingen die inspelen op de stijl en stem van je bedrijf. Ben je een bedrijf dat zich specifiek richt op avonturiers? Kies dan avontuurlijke foto’s met mooie omgevingen, zoals bij dit artikel. :-)
  2. Maak het menselijk
    Zorg ervoor dat er personen staan afgebeeld op de afbeelding, maar sla hier niet in door. Een onderzoek op 500px toont aan dat 60% van de populairste afbeeldingen één persoon bevat. Terwijl op slechts 20% van de populairste afbeeldingen meerdere personen staan afgebeeld.
  3. Vang een gevoel
    Een afbeelding die veiligheid of vertrouwen uitstraalt zal veel effectiever zijn dan een afbeelding met enkel een mooi landschap. Probeer altijd de waarden van je bedrijf uit te dragen in de afbeelding. Wil je dat mensen je bedrijf vertrouwen? Kies een afbeelding die vertrouwen uitstraalt.
  4. Wees conceptueel
    Niet iedere afbeelding hoeft een perfect realistisch beeld te geven van de werkelijkheid. Je mag best conceptueel denken. Wees niet bang om je publiek uit te dagen.
  5. Vermijd cheesy stockfotografie
    Gebruik geen cheesy stockfoto’s. Er is niks mis met stockfotografie, maar zorg dat je het niet aan de afbeelding af kunt zien. De typische afbeeldingen van perfecte gezinnen met gebleekte stralend witte tanden kun je daarom beter vermijden.
Meer weten over het creëren van succesvolle posts voor online doeleinden?

Neem contact op met Antal de Waij.

Bron: Contently.com.