Facebook Messenger (resized)(C) Andrey Sarymsakov

Onze nationale trots op het gebied van luchtvaart staat bekend als de absolute top in de wereld van social media. KLM is meestal de eerste die nieuwe ontwikkelingen omarmt en ze goed toepast binnen het bedrijf. Dit keer is dat niet anders. KLM is namelijk de eerste luchtvaartmaatschappij die Facebook Messenger integreert in hun bedrijfsvoering. Wederom lopen ze voorop op het gebied van innovatie en social media.

Op de hoogte blijven via Facebook Messenger

Het was al langer mogelijk om bij KLM tickets te boeken via Facebook en Twitter. Maar nu is het ook mogelijk om via Facebook Messenger op de hoogte te blijven van alles dat te maken heeft met je KLM vlucht. Je kunt de applicatie gebruiken om je reisplan te openen, updates en check-in notificaties te ontvangen en boarding passes te raadplegen. Daarnaast kun je ook direct communiceren met KLM en vluchten omboeken. Superhandig! Je hebt je frequent flyer nummer en wachtwoord dus niet meer nodig.

Het doel van deze update is om stress en complicaties rondom vluchten te verminderen voor de passagier. Op stress zit natuurlijk geen enkele passagier te wachten. Deze update van KLM opent ook de mogelijkheden voor andere bedrijven om Facebook Messenger te omarmen. Denk bijvoorbeeld aan het openbaar vervoer, taxicentrales en restaurants. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Het gebruik van Facebook Messenger blijft groeien. De komende periode gaan er waarschijnlijk ook alleen maar meer gebruikers bijkomen. Wij verwachten dat deze ontwikkeling zich bij andere bedrijven dan ook snel zal gaan doorzetten.

Dit is het oorspronkelijke bericht dat David Marcus, Facebook vice president of messaging products, plaatste op Facebook:

“This is one that I’ve been personally eager to solve for a while. Removing stress, and complication from air travel. I’m excited to announce that our first airline partner on Messenger will start rolling out their presence today. KLM flyers will be able to automatically receive their itinerary, flight updates, check-in notifications, get their boarding passes, even rebook flights when needed, and communicate with the airline all from one contextual, canonical thread.

Goodbye forgetting the combination of your frequent flyer alphanumerical number and password to obtain your boarding pass, and holding for a long time on the phone to change flights.
This is a new day for all of us global travelers, and KLM is paving the way. I hope you’ll enjoy this new update as much as I will, and as always, let us know how we can make it even better for you!”

Meer weten over Facebook marketing, webcare en Facebook Messenger?

Neem contact op met Antal de Waij.

Bron: adweek.com.