7 regels waar echte thought leaders bij zweren

Thought Leaders (resized)

In deze tijden waarin social media, growth-hacking en startups meer aandacht krijgen dan ooit, worden thought leaders alom gewaardeerd. Ze worden gezien als innovators, mediators en makers van unieke ideeën en inhoud op het gebied van online marketing. Ware thought leaders houden zich altijd aan onderstaande zeven regels.

Zeven regels voor ware thought leaders
  1. Hou je social media bij
    Thought leaders volgen actuele ontwikkelen met de grootst mogelijke aandacht. Waar kan dat beter dan op social media?
  2. Ga bloggen
    Dit is een geweldig middel om je visie te verspreiden met volgers van over de hele wereld. Geef je eigen mening over interessante onderwerpen binnen je vakgebied, en praat met vakgenoten over actuele ontwikkelingen. Wees niet bang om je kennis te delen. Daarnaast is het een handig middel om je social media posts te voorzien van nieuwe waardevolle informatie.
  3. Laat je horen
    Schuw een gesprek niet. Dit is erg belangrijk, want thought leaders worden ook wel opinion leaders genoemd. Dit betekent dat je een debat niet ontwijkt, maar liever zelfs faciliteert. Zie je meerdere personen actief in een discussie op social media? Schuw niet om je erin te mengen.
  4. Spreek op evenementen
    Nadat je je naam hebt gevestigd in je vakgebied kun je uitgenodigd worden om te spreken op evenementen. Let op, dit is niet iets waar je mee begint als je thought leader wilt worden. Dit is een vervolgstap voor als je een thought leader bent. Een enerverende speach geven op een event creëert een gigantische hoeveelheid exposure. Mocht je uitgenodigd worden: maak er werk van!
  5. Doe aan personal branding
    Thought leaders begrijpen de waarde van personal branding. Zij gebruiken hun naam als ‘merk’. Een begrip dat garant staat voor bepaalde waarden zoals betrouwbaarheid en innovatie.
  6. Heb invloedrijke vrienden
    Wees niet bang om bevriende invloedrijke relaties in te zetten voor je eigen bedrijf. Zorg er wel voor dit een relatie in twee richtingen betreft. Neem niet alleen van hen, maar geef ook wat terug, zoals kennis!
  7. Denk strategisch
    Om een effectieve thought leader te zijn dien je je strategie voor de komende jaren goed uit te denken. Laat niets aan toeval over.
Meer weten over thought leaders?

Neem contact op met Antal de Waij.

Engagement Media About Engagement Media
Digitale strategie & contentmarketing

No comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *