Thought leadership onder het vergrootglas

Thought Leadership 2 (resized)

Een groot gedeelte van de mensen die dit bericht lezen zijn marketeers. Mensen die jarenlang hebben gezwoegd en vervolgens de reputatie én verkoop van hun bedrijf hebben zien stijgen. Wellicht zijn jullie ondertussen enigszins bekend met het begrip thought leadership. De bekende definitie is: het bouwen van een goede reputatie door kennis te verspreiden, waardoor klanten als eerste aan jouw bedrijf denken.

Wat is thought leadership?

Je wilt dat klanten onmiddellijk aan jouw bedrijf denken als ze op zoek zijn naar een bepaald product of dienst. Dit bereik je door betrouwbaar over te komen. Het internet, dat geregeerd wordt door reactiemogelijkheden, reviews en héél veel content is hier een uitstekend middel voor.

Belangrijk is om je doel niet voorbij te schieten. Probeer niet het wiel opnieuw uit te vinden, maar vestig je bedrijf simpelweg als een betrouwbare en belangrijke speler binnen je werkveld. Een bedrijf dat goede producten maakt, hoogstaande service biedt en op de hoogte is van actuele ontwikkelingen binnen je branche. Een goed middel hiervoor is het creëren van online content. Hiermee vestig je jezelf als een waardevolle toevoeging binnen je sector.

Het draait om positionering
  • Heb je een pizzeria met goede kwaliteit Italiaanse pizza’s?
    Zorg ervoor dat je genoeg online aandacht genereert door bijvoorbeeld blog posts te schrijven over je inspiratiebronnen uit het verre Italië. Of licht wekelijks lekkere onbekende ingrediënten uit die je wilt verwerken in je pizza’s. Deze posts hoeven zeker niet persé over je eigen bedrijf te gaan. Implementeer een blog in je website, en creëer traffic via je social media accounts. Mensen zullen geneigd zijn om een kijkje op je website te nemen dankzij de vele leuke en interessante berichten. Bovendien zorgt regelmatig bloggen voor een hogere Google-ranking, waardoor je concurrenten achter je laat.
  • Ben je een schoenfabrikant?
    Zorg dat je klanten positieve reacties verspreiden over je merk op review-websites door goede producten aan te bieden, en creëer online video’s of blog posts waarmee je laat zien dat jíj voor specifieke doeleinden de beste schoenen biedt. Ook kun je verhalen delen van mensen waarbij hun schoen een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan een bijzondere prestatie. Dit zijn natuurlijk slechts voorbeelden, want er zijn legio toepassingen te bedenken.
Meer weten?

Er zijn voor ieder bedrijf ontzettend veel voorbeelden te bedenken. Bovenstaande zijn dan ook slechts voorbeelden. Onthoud dat er géén beproefde methode is die voor ieder bedrijf werkt. Wil je meer weten over een passende methode voor jouw bedrijf? Neem dan contact op met Antal de Waij.

Engagement Media About Engagement Media
Content marketing and content strategy for organizations that are serious about leads and thought leadership.

No comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *