Contentmarketing termen (resized)

Contentmarketing is hartstikke leuk, maar het kan best ingewikkeld zijn. Zeker als je je in gaat lezen op allerlei websites kunnen sommige contentmarketing termen je aardig aan het duizelen maken. Concepten als agile, key performance indicators, native advertising en unique selling proposition vragen om een duidelijke uitleg. De mensen van copyblogger.com geven ons die met de Content Marketing Glossary: een groot naslagwerk waarin alle relevante contentmarketing termen staan uitgelegd. Dit bespaart je eindeloze trips naar Google om de onderste steen boven water te krijgen. Je kunt ons vanzelfsprekend altijd vragen om meer uitleg over een van deze begrippen, bijvoorbeeld over hoe ze van toepassing zijn binnen je eigen organisatie. In dit artikel selecteren we verder alvast een aantal specifieke termen uit de Glossary die om meer toelichting vragen.

Contentmarketing termen met extra uitleg
  • Blogging
    Publishing content on the web. A “blog” is where the content is published. The word “blog” is a shortened version of “weblog,” which is a mashup of the words “web” and “log.” In the early days of blogging (late 1990s), blogs were diary-like. In the 2000s, blogging matured into a dominate way to publish online, with most businesses sporting a blog.

    Hierbij willen we benadrukken dat je de moderne multimediale mogelijkheden niet moet onderschatten. Video’s zijn de toekomst, en blogs zijn een héél belangrijk middel om die aan de man te brengen.

  • Buyer persona
    A detailed report by a business on the makeup of the ideal customers. Information in this report includes hopes and fears, typical career choices, hobbies, and common objections to your product or service.

    Het belang van een buyer persona wordt hier niet genoemd. Gelukkig hebben wij dit voor je gedaan. ;-) Zeker op het gebied van contentmarketing is een buyer persona enorm handig om duidelijk te krijgen voor wie je schrijft. Hier kun je je schrijfstijl en taalgebruik op afstemmen

  • Engagement
    The ability to hold the attention of an audience and persuade the audience to participate in some sort of activity. Engagement might mean getting Twitter followers to reshare your content, comment on a blog post, or answer a quiz on Facebook.

    Iedereen die bezig is met contentmarketing wil een betrokken publiek. Dit betekent een hoge mate van engagement. In deze blogpost bieden wij zeven handige tips om dit te bereiken.

  • E-mail marketing
    Email marketing strikes many as old-fashioned … sort of like the horse-and-buggy of digital commerce. But that’s simply not the case.

    See, effective email marketing begins with you asking your prospect for permission to send relevant and interesting email messages to her inbox. This is important, because everyone checks their inboxes, whereas only a small percentage of people see all of their messages on social media.

    Email marketing deepens your relationship with your audience. Each email you send — whether daily or monthly, one-off or through an autoresponder series — carries your distinctive voice, while delivering quality, niche-specific content your prospects needs. Effective email marketing builds trust, and that trust helps build your business.

    E-mail marketing is het perfecte middel om de relatie met je klanten in stand te houden. Het is dan ook bijzonder geschikt voor de latere fases in de customer journey. Je leest op ons blog onder andere hoe je e-mail marketing tot een succes maakt.

  • Viral
    The phenomenon of a piece of content becoming very popular through shares on social networks. See the entry on Memes. Content that goes viral is usually shared on one site or social network, gets immensely popular, and then spreads to other social networks and even big publishers.

    Om viral te gaan heb je een gezonde dosis geluk nodig. Toch lukt het sommige bedrijven om meer dan eens succesvolle online video’s te maken. Garantie op een viral video bestaat niet, maar er zijn een aantal handigheidjes die je in de gaten moet houden om de kans op succes te vergroten.

  • Behoefte aan meer uitleg over contentmarketing termen?

    Neem contact op met Antal de Waij.

    Bron: copyblogger.com