Social websites

Niet ieder sociaal medium is even geschikt om geld mee te verdienen. Verschillende social websites kennen verschillende voordelen voor contentmarketeers. Op het gebied van B2B communicatie is bijvoorbeeld LinkedIn een positieve uitschieter, omdat hier bedrijfsinformatie niet of nauwelijks als reclame wordt gezien. Andere social media kennen ook unieke voordelen die je mogelijk zullen verrassen.

Bij het gebruiken van welk sociaal medium dan ook is het belangrijk om het volgende in het achterhoofd te houden: de implementatie van visuele content is cruciaal. Hier kun je tegenwoordig niet meer omheen. Wil je opvallen op welk sociaal medium dan ook, dan zul je afbeeldingen en video’s moeten gaan maken.

Afgezien van het bovenstaande bieden bepaalde social media natuurlijk ook bepaalde voordelen. Hieronder lichten we drie social websites uit die allemaal unieke functionaliteiten bieden tegenover de concurrentie waardoor ze allemaal het overwegen waard zijn.

Handige social websites
  • Google+
    Dit is waarschijnlijk de grootste verrassing. Google+ biedt een héél groot voordeel tegenover de concurrentie. Het gebruik van dit sociaal medium zorgt voor een SEO boost. Websites met Google+ erin verwerkt ranken hoger in de zoekresultaten van de gigant uit Palo Alto.
    Sinds 17 november is Google+ vernieuwd. Voortaan staan communities en collections centraal. Wil je hoog eindigen in de zoekresultaten? Dan is het aan te raden om Google+ te gebruiken en de nieuwe mogelijkheden optimaal te benutten.
  • Facebook
    Een minder grote verrassing. Je kunt nu eenmaal niet om Facebook heen. Als je moeite stopt in je afbeeldingen en video’s is Facebook het perfecte medium. Niet alleen om het potentieel gigantische publiek, maar ook omdat het erg veel mogelijkheden biedt op dit vlak. Relevante, kwalitatief goede content met audiovisueel materiaal is veel beter zichtbaar dan vluchtige content waarbij een video of afbeelding mist.
    Volgens Mashable is het aan te raden dat je als bedrijf hoge kwaliteit content post, auto-play video’s maakt en grote afbeeldingen (die de hele breedte van de nieuwsfeed in beslag nemen) gebruikt als onderdeel van je posts. Hierdoor bereik je een zo groot mogelijk publiek.
  • LinkedIn
    Voor B2B communicatie is dit geen verrassing. Het is niet het grootste sociale netwerk, maar voor bedrijven misschien wel de belangrijkste. Gebruikers verwachten om hier bedrijfsgerelateerde informatie te zien. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Twitter of Facebook, waar het vaak gezien wordt als vervelende reclame.
Meer weten over contentmarketing en social websites?

Neem contact op met Antal de Waij.

Bron: groovedigitalmarketing.com