Facebook aanmaken

Facebook inzetten als bedrijf is niet langer een overweging. Tegenwoordig is het een must. Met wereldwijd ruim 1 miljard gebruikers, en in Nederland meer dan 9 miljoen kun je er simpelweg niet omheen. Wil je meedoen met je concurrentie, dan zul je zéér hoogstwaarschijnlijk aan Facebook moeten beginnen. De eerste stap hierbij is een profiel voor Facebook aanmaken. Dit artikel legt in vijf simpele stappen uit hoe je dit het beste doet.

Een profiel voor Facebook aanmaken in vijf simpele stappen
  1. Kies een classificatie
    Facebook aanmaken bijlage
    Links op de homepage staat het kopje ‘pagina maken’. Daar wil je zijn. Klik erop. Zoals je ziet kun je kiezen uit verschillende classificaties voor je bedrijf of merk. Kies de juiste en ga daarna verder met de volgende stap.
  2. Vul de basisinformatie in
    Maak de beschrijving van je bedrijf kort maar krachtig. Zorg ervoor dat je profielfoto vierkant én duidelijk is. Het is namelijk slechts een kleine afbeelding. Ook zal Facebook je vragen om betaald te adverteren, doe dit nog niet. Ga eerst ontdekken hoe Facebook werkt voordat je aan die vervolgstap begint.
  3. Raak vertrouwd met het admin panel
    Hier kun je pagina-info raadplegen, zien wie je pagina bezoekt en paginarollen aan collega’s toekennen. Leer omgaan met dit admin panel, want dit speelt een grote rol bij het beheren van een bedrijvenpagina op Facebook.
  4. Voeg content toe aan je pagina
    Tijd om je pagina te vullen. Gebruik afbeeldingen en video’s in je content om op te vallen in de timeline van geïnteresseerden. Zorg ervoor dat je taalgebruik laagdrempelig is om zoveel mogelijk mensen aan te spreken. Besteed ook aandacht aan je coverfoto. Hier kun je bijvoorbeeld een foto van je interieur of exterieur van je bedrijfspand in kwijt, of een tijdelijke promotionele aanbieding.
  5. Meten is weten
    Bovenin je pagina vind je een balk. Hierin staan onder andere notificaties, berichten en statistieken. Met behulp van het laatste kopje kun je zien of je je doelen hebt bereikt. Je vindt er informatie over je bereik, likes en andere indicatoren van engagement.

Dit is natuurlijk slechts de basis. Het aanmaken van het profiel is vaak niet het probleem. Een Facebook strategie creëren en blijven hanteren is vaak lastiger.

Hulp nodig bij het gebruiken van Facebook voor je bedrijf?

Wil je er serieus mee aan de slag? Neem dan contact op met Antal de Waij.

Bron: Hubspot Blog.