Facebook Instant Articles (resized)
Sinds ruim een week geleden zijn Facebook Instant Articles uitgerold voor iedereen. Iedere grote nieuwe ontwikkeling voor Facebook levert voor contentmarketeers nieuwe mogelijkheden op. In dit artikel noemen we enkele interessante nieuwe functies. Maar voor we dat doen is het handig om eerst even kort uit te leggen wat Instant Articles nou precies zijn.

Wat zijn Facebook Instant Articles?

Een Instant Article biedt een snellere manier om op Facebook content te verspreiden die al is gemaakt voor de eigen website van bijvoorbeeld een uitgever. Ieder artikel dat wordt gepubliceerd als een Instant Article moet gepubliceerd worden op een andere bron. Zie het als een supersnelle Facebook-native manier om te verwijzen naar een eigen artikel. Hier lees je er meer over

Wat betekent het voor contentmarketeers?

De voordelen voor Facebook zijn duidelijk. Instant Articles bieden een snelle, meeslepende ervaring voor Facebookgebruikers, waardoor ze langer op het sociale netwerk blijven. Aangezien daar de advertenties te zien zijn kun je wel raden waarom Facebook daarop zit te wachten ;-). De voordelen voor bedrijven en merken zijn dat Instant Articles nieuwe manieren bieden om content te verspreiden en te verbinden met (nieuwe klanten).

Leuke nieuwe functies

Organisch bereik op Facebook is niet gemakkelijk om te genereren. En vaak vraag je je daarna ook nog af of het wel effect heeft gehad. Enkele functies in Instant Articles zorgen ervoor dat het gemakkelijker wordt om het beoogde effect te bereiken. Zo kun je widgets toevoegen in je content. Wil je inschrijvingen voor je nieuwsbrief? Voeg dan een sign-up form toe in een Instant Article. Daarnaast ontwikkelt Steller andere handige nieuwe functies zoals een knop om een afspraak in te plannen of een tafel te reserveren. Ideaal voor bijvoorbeeld restaurants, wellness centers en bioscopen.

Daarnaast is het ook mogelijk om ads te verwerken in Instant Articles, al moeten deze wel aan een regel voldoen. Zo moet de ruimte tussen meerdere advertenties steeds opgevuld woorden door ten minste 350 woorden. Hiermee willen ze voorkomen dat het één groot advertentiefeest wordt.

Meer weten over Facebook en contentmarketing?

Neem contact op met Antal de Waij

Bronnen: business.com & Facebook.com