Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft vandaag de nominaties voor de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs 2018’ bekendgemaakt. Met deze prijs, die dit jaar voor de 16e keer wordt uitgereikt, wil het de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied huldigen en stimuleren. Vorig jaar ontving Rob Beltman de award in ontvangst nemen voor zijn boek ‘De marketingorganisatie van de toekomst’.

Content! Zuurstof voor je klanten bij de beste marketingboeken 2018

Uit een longlist van meer dan 40 marketingboeken is een shortlist samengesteld. Alleen de beste boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2018. Eén van de genomineerden is onze directeur Antal de Waij, met zijn boek Content! Zuurstof voor je klanten. Daar zijn we heel trots op!

 

Content! Zuurstof voor je klanten

Overzicht van de genomineerde boeken voor de Marketing Literatuur Prijs

  • Marketing voor de Madmen van morgen – Wim Vermeulen (LannooCampus)
  • Klantgericht leiderschap – Sydney Brouwer (Van Duuren Management)
  • Doet marketing ertoe? – Ruud Frambach (Boom Uitgevers Amsterdam)
  • Customers the day after tomorrow – Steven Van Belleghem (LannooCampus, Van Duuren Management)
  • Werken met profielen en persona’s – Boudewijn Bugter & Natanja de Bruin (Van Duuren Management)
  • Community marketing – Stephanie Duval & Nele Pieters (Pelckmans Pro)
  • Marketingcommunicatie in 14 stappen – Guy van Liemt & Gert Koot (Noordhoff Uitgevers)
  • Content! – Antal de Waij (Van Duuren Management) Het boek aanschaffen kan HIER
  • Humanification – Christian Kromme (Christian Kromme)
  • Contrarian Branding – Roland van der Vorst (BIS Publishers)
  • Basisboek digital analytics – Danny Oosterveer (Noordhoff Uitgevers)
  • Opzouten! – Guido Thys (De Vrije Uitgevers)

Content! Zuurstof voor je klanten

Criteria voor nominatie van de Marketing Literatuur Prijs

Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuur Prijs is de mate waarin de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het vakgebied marketing weer te geven. Met de vernieuwende publicatie van het boek op Facebook Messenger gooit Content! daarmee hoge ogen.

De uitreiking van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2018 vindt op dinsdag 27 november 2018 plaats in Jaarbeurs Utrecht. Voorafgaand aan de uitreiking presenteren de auteurs de ideeën die zij hebben beschreven in hun boeken aan het publiek. De bijeenkomst begint om 17.30 uur. Belangstellenden kunnen zich aanmelden via de website van PIM.

PIM Marketing Literatuur Prijs is een jury prijs

Dat betekent dat een onafhankelijke jury, die wordt voorgezeten door Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School de prijs toekent. De juryleden zijn:

  • Susanne van Nierop, hoofdredacteur Adformatie
  • Peter Verhoef, hoogleraar Rijksuniversiteit Groningen en directeur University Business School
  • Aljan de Boer, head of inspiration TrendsActive
  • Rob Beltman, marketingdirecteur Jaarbeurs en voorzitter H3ROES
  • Arend-Jan Nijhuis, managing partner NCIM
  • Egbert Jan van Bel, onderzoeker, auteur en spreker
  • Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur MarketingTribune
  • Max Kohnstamm, programmamanager marketing SRM
  • Frank van Delft, directeur CIM7
  • Hans Derksen, interim marketingmanager Marketgear
  • Wil Wurtz, CRM-partner CruxDigital
  • Ment Kuiper, directeur De Marketingcoach en directeur CustomerTalk

Platform Innovatie in Marketing (PIM)

Nederland, het meest inspirerend marketingland van Europa. Dat is de ambitie van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Het kennisnetwerk op het raakvlak van marketing, innovatie en technologie stelt marketeers in staat hun kennis en netwerk te vergroten. Jaarlijks organiseert PIM uiteenlopende kennissessies rondom innovatie in marketing. Daarnaast publiceert PIM trendrapporten en reikt het awards uit, waaronder de PIM Marketing Literatuur Prijs en de Marketing Thesis Award. Ook is PIM samen met Adformatie en NIMA verantwoordelijk voor de Dutch Marketing Awards. Meer informatie vind je op de website van PIM.

Content! Zuurstof voor je klanten