Inbound content (resized)

Je kunt je website vormen tot een plek waar je (toekomstige) klanten informeert en betrekt bij je organisatie. Hiervoor heb je een goede contentstrategie nodig, waarmee je goede inbound content kunt produceren. Onderstaande tips helpen je een goede contentstrategie te vormen of je bestaande strategie te perfectioneren.

Zo verbeter je je inbound content
  1. Ken je doelen
    Het doel van inbound marketing is om meer mensen kennis te laten maken met je organisatie én ze bij je organisatie te betrekken. Je content is een verlenging van de groei- en engagementstrategie van je organisatie. Stel duidelijke doelen gebaseerd op views, clicks, downloads en nieuwe contacten op.
  2. Vind interessante onderwerpen
    Je organisatie is een rijke bron van ervaring en kennis. Gebruik al deze kennis om pro-actief vragen te beantwoorden die je lezers waarschijnlijk hebben. Hiermee help je ze, wat ze kunnen waarderen. Gebruik een ‘u vraagt, wij draaien’ aanpak.
  3. Besteed aandacht aan keywords
    We hebben eerder ook al aandacht geschonken aan keywords. Ook deze keer kunnen we er niet omheen. Doe research naar relevante keywords, en bouw je content om deze keywords heen.
  4. Zorg dat iedereen content maakt
    Zorg dat je één persoon hebt die de regie houdt over alle content. Zorg daarnaast dat je hele team content maakt. Dit zorgt voor een gevarieerd en verrassend aanbod aan inhoud.
  5. Sociaal is niet genoeg
    Social media zijn perfect om content te delen en traffic te verhogen. Maar het is belangrijk om verder te denken dan een enkele tweet. Zorg voor voldoende en kwalitatief goede content op je website om bezoekers te laten terugkeren.
  6. Conversie is belangrijker dan traffic
    Het doel van je organisatie is om mensen actie te laten ondernemen, het liefst met je bedrijf. Zorg dat je content en je website focussen op dit doel. Veel bezoekers zijn leuk, maar je hebt er niets aan als ze geen actie ondernemen.
  7. Ga voor kwantiteit én kwaliteit
    Zowel kwantiteit als kwaliteit zijn belangrijk. Dat geldt ook voor consistentie. Zorg dat je berichten plaatst op regelmatige tijdstippen en zorg voor een zo hoog mogelijke kwaliteit.
  8. Maak reactive en evergreen content
    Zorg voor een gezonde mix van actuele content, en ‘evergreen’ content die je later nogmaals kunt inzetten. Dit kan je een hoop tijd en geld besparen.
  9. Maak gebruik van een content mix
    Denk verder dan enkel tekst. Probeer ook afbeeldingen, infographics en video’s te verwerken in je content. Dit doet wonderen voor het engagement.
  10. Plan je content
    Een contentkalender is belangrijk, gebruik deze dan ook. Hiermee zorg je dat alle onderwerpen behandeld worden en tijdig op je website en social media verschijnen.
Meer weten over inbound content en marketing?

Neem contact op met Antal de Waij.

Bron: Hubspot.com