Leren over contentmarketing

Regelmatig zitten er slimme levenslessen in films ‘verstopt’. De ene keer is dat wat duidelijker dan de andere keer. Zo weten we dankzij Forrest Gump dat de aanhouder wint en was het Yoda die in Star Wars: The Empire Strikes Back zei: “Do, or do not. There is no try.” Dat de filmklassieker Rocky vol zit met levenslessen is dan ook geen verrassing. Leuzen als ‘practice makes perfect’ en ‘never give up’ zijn perfect van toepassing op het meesterwerk met Sylvester Stallone in de hoofdrol. Wat blijkt, de lessen uit Rocky zijn niet alleen prima toepasbaar voor atleten. Ook mensen met een wat minder sportief beroep kunnen wat van de bokskoning opsteken. Ja, dit geldt zelfs voor online marketeers. Wat kunnen wij van Rocky leren over contentmarketing? Je komt erachter in dit artikel.

Leren over contentmarketing dankzij Rocky?

Dat is precies wat @SteveHarrry heeft gedaan. Hij gaat in een artikel na op welke manier Rocky hem geïnspireerd heeft en hoe je deze inspiratie als contentmarketeer toe kunt passen in je werkwijze. Hij komt tot een flinke waslijst aan conclusies:

  • Alle content heeft ondersteuning nodig
  • Variatie trekt de aandacht
  • Wees bereid om er veel moeite voor te doen
  • Oefening baart kunst
  • Durf om hulp te vragen
  • Een goede headline is het halve werk
  • Deins nooit terug
  • Wees niet zelfvoldaan
  • Wissel soms van strategie
  • Hou de nieuwste trends bij
  • Maak gebruik van je sterke punten
  • Emotie is een krachtig wapen
  • Geef het publiek waar ze naar op zoek zijn
  • Wees uniek
  • Maak je niet druk over de concurrentie, dat doet Rocky ook niet
  • Leer van de meesters
  • Durf te experimenteren
  • Wees een mentor
Wil je meer weten over contentmarketing?

Neem contact op met Antal de Waij.

Bron: simplilearn.com