Periscope marketing

Periscope is de live-videostreaming service van Twitter. Het is een hele leuke manier om vakantiebeelden aan je familie te laten zien of korte verhalen te delen met bekenden. De app is razend populair. Bij het woord populair gaan alle marketingbellen natuurlijk meteen rinkelen. Het is dan ook steeds duidelijker dat video en livestreaming een grote rol (gaan) spelen op het gebied van online marketing.

Er zijn ontelbaar veel manieren om de app te gebruiken voor privé doeleinden. Voor bedrijven is een leuke manier vinden misschien iets moeilijker. Toch valt er genoeg te bedenken op het gebied van Periscope marketing. Red Bull doet met de app live-verslag van events, Spotify geeft een blik achter de schermen op het hoofdkantoor en bij Adidas kijk je live mee naar de contractverlenging van James Rodriguez. Dit zijn natuurlijk bedrijven met gigantische budgetten. Toch zijn er genoeg manieren waarop ook kleinere bedrijven Periscope in kunnen zetten als marketingmiddel. Dit zijn een aantal leuke ideeën:

Periscope marketing: zo pak je het aan
  • Klantenservice
    Organiseer vraag en antwoord sessies en beantwoord veelgestelde vragen. In een video kun je gemakkelijk vragen beantwoorden zonder dat het saai wordt. Ook kun je live reageren op commentaar. Dit maakt het een intiem gesprek tussen jou en je klanten.
  • Productdemonstraties
    Verkoop je toffe producten? Demonstreer ze live aan je publiek! Hier is een beursvloer niet langer voor nodig. Bij succes kan dit véél geld besparen.
  • Deel belangrijk nieuws
    Gebeurt er echt iets belangrijks? Deel het live met je volgers en geef commentaar. Dit brengt nuance aan, waardoor je publiek het belangrijke nieuws beter begrijpt. Ook hier kun je live reageren op vragen.
  • Een kijkje achter de schermen
    Er is geen reden waarom jij niet kunt doen wat Spotify heeft gedaan. Trakteer je trouwe volgers op een kijkje achter de schermen op het kantoor.
  • Vertel ze leuke informatie over je bedrijf
    Vertel over je geschiedenis. Hoe is je bedrijf ontstaan? Dit creëert een persoonlijke band met je doelgroep.
Meer weten over online marketing?

Neem dan gerust contact op met Antal de Waij.

Bronnen: entrepeneur.com en singlegrain.com