Vragen & antwoorden voor sollicitanten

Vragen en antwoorden over solliciteren

Voor welke functies bemiddeld Engagement Media?2020-10-19T11:29:48+02:00

We werven en selecteren mensen binnen het hele digitale domein. Kijk op de vacature pagina voor specifieke functies. Want zoveel functies zoveel benamingen :-). De functies waarvoor we veel bemiddelen zijn Contentmarketeer, Contentstrateeg, Contentspecialist, Contentcoördinator, Community Manager, Webdesigner, Digital Marketeer, Digital Marketing Manager, Digital Consultant, Grafisch vormgever, SEO specialist, Webredacteur, Redacteur, Hoofdredacteur, Social Media medewerker, Social Media Manager, Social Media Specialist, Videomaker, Video editor, Online Marketeer, Ads Specialist, SEA specialist, Digital Advertising specialist, SEO specialist, WordPress specialist, Hubspot specialist

 

Hoe werkt het werving en selectieproces bij Engagement Media?2020-10-09T17:05:41+02:00

Het proces van werven en selecteren van de juiste mensen die passen bij een strategie vind stapsgewijs plaats. Nadat een sollicitant heeft gereageerd op een vacature bestaat het selectieproces uit het testen van kandidaten op:

  • Digitale skills
  • Competenties
  • Persoonlijkheid

Nadat deze tests zijn afgerond vindt een gesprek plaats bij de opdrachtgever. De procedure bij de opdrachtgever varieert. Veel opdrachtgevers laten potentiële kandidaten een opdracht doen.

Hoe werkt de taaltest?2020-10-09T17:14:21+02:00

De taaltest duurt precies 1 uur en kun je gewoon thuis doen op een door ons af te spreken moment. Op het afgesproken moment ontvang je per e-mail een briefing in een Word document. In deze instructie staat een opdracht voor het schrijven van een artikel van circa 500 woorden.

Het artikel schrijf je gewoon in het toegezonden Word document. Je hebt hiervoor 1 uur. Wanneer je het document, voorzien van het artikel terugstuurt wordt deze gecontroleerd.

Deze taaltest toetst spelling, interpunctie, stijlvormen, zinsopbouw en je vaardigheden om je te verdiepen in een onderwerp. Het artikel dat je schrijft wordt niet gepubliceerd of voor andere doeleinden gebruikt. Nadat je de taaltest hebt gedaan ontvang je doorgaans binnen 24 uur de digitale toets.

 

Hoe werkt de digitale toets?2020-10-09T17:16:34+02:00

Deze test duurt afhankelijk van de functie waarop je solliciteert tussen de 10 en 30 minuten. Je beantwoord vragen over het gebruik van digitale tools en middelen door jezelf een rating te geven van 1 tot 5 sterren. Je kunt de vragen beantwoorden via je mobiele telefoon, tablet of pc.

Met de uitslag van de toets kunnen we beoordelen hoe digitaal vaardig je bent. Na ontvangst van het resultaat van de digitale toets ontvang je (meestal) binnen 24 uur uitslag van zowel de taaltest als de digitale toets.

Wanneer beide als voldoende worden beoordeeld word je uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.

Ik heb een test niet of te laat ontvangen, wat moet ik nu doen?2020-10-09T17:18:55+02:00

Wanneer je een test niet of te laat ontvangen hebt neem je contact op met jouw contactpersoon. We maken dan een nieuwe afspraak. No worries dus, je blijft gewoon in de procedure.

Mijn testresultaat was niet voldoende. Kan ik wel op een ander functie solliteren?2020-10-09T17:24:26+02:00

Ja! Wij geloven in maatwerk. Dat betekent dus wanneer je voor een bepaalde rol bent afgewezen dit niet betekent dat we je niet willen bemiddelen. Voor elke functie stellen we specifieke eisen en wensen van de opdrachtgever samen voor:

  • Digitale skills – een andere opdrachtgevers vraagt andere vaardigheden
  • Competenties – de ene opdrachtgever vind bepaalde competenties meer van belang dan een andere
  • Persoonlijkheid – je bent wie je bent toch? Doe je nooit anders voor dan je bent. De rol moet gewoon bij jou passen.

Leuk dat je je aanmeldt!

Een goede redacteur is niet per se een goede video editor en andersom. Een SEO specialist weet misschien niet alles van adverteren. We werken voor organisaties die de juiste mensen op de juiste plek kunnen laten groeien. Wanneer je solliciteert wordt je dan ook vooraf getoets op kennis en vaardigheden van jouw specialisme.

  • Klik op de knop sollicitatie

  • Volg de korte vragenlijst

  • Stuur je CV mee

  • Knip & plak je LinkedIn adres

  • We nemen contact met je op

Laten we aan de slag gaan met jouw contentmarketing