Romans voor online marketeers

Er zijn genoeg boeken volgeschreven over marketing. Je ziet door de bomen het bos niet meer. Bladzijde na bladzijde volgeschreven met uitleg over marketingmodellen, lead-generatie en conversietechnieken. Interessant om door te lezen, maar écht leuk is het vaak niet. Gelukkig bestaan er ook spannende en grappige romans voor online marketeers. Hier zijn wijze lessen uit te halen die je vervolgens weer kunt toepassen in je werk. Econsultancy.com tipt acht van zulke boeken die de moeite waard zijn.

Dit zijn dé romans voor online marketeers
  • The Circle – Dave Eggers
    We beginnen meteen met de bekendste. In The Circle volg je Mae Holland in haar prille carrière bij een technologiebedrijf. Privacy, of eigenlijk het gebrek eraan, is het hoofdthema van het boek. Het geeft een interessante blik over hoe onze digitale toekomst eruit kan zien.
  • Au Bonheur des Dames (The Ladies’ Paradise) – Émile Zola
    Pas op, dit boek komt uit 1883! Toch blijft het erg relevant. De verkooptechnieken die in het boek voorbijkomen passen we ruim 100 jaar later nog steeds toe. Op sommige vlakken is het boek natuurlijk vrij gedateerd, maar lees het met de goede tijdsgeest in het achterhoofd en je zult je verbazen over het voortschrijdend inzicht van de auteur.
  • The Book, The Film, The T-Shirt – Matt Beaumont
    Minder literair, maar daarom niet minder edgy. In het boek volg je een partner bij een marketingbureau. Het plot draait om een grappige bandencommercial die vanuit verschillende perspectieven wordt bekeken.
  • Oblivion – David Foster Wallace
    Dit boek vol korte verhalen begint met een verhaal over een chocoladesnack genaamd Felonies! De naam van het verhaal is Mister Squishy en het speelt zich af rondom een focus-group test van de lekkernij. Door de bizarre maar opvallend accurate beschrijvingen van de moderne cultuur is dit boek zeker de moeite waard.
  • Microserfs – Douglas Coupland
    Dit boek speelt zich af op de Microsoft campus in de jaren ’90. Je volgt een groep ontwikkelaars die twijfelen over blijven werken bij Microsoft of het beginnen van een startup. Als je HBO’s Silicon Valley een leuke serie vindt is deze ook zeker de moeite waard!
  • Super Sad True Love Story – Gary Shteyngart
    Het enige boek met een puur komische insteek. Marketeers zullen regelmatig moeten lachen, of juist huilen om de referenties aan Tinder en het gebrek aan privacy.
  • Neuromancer – William Gibson
    Neuromancer is een klassieke sci-fi thriller. In dit boek is de term cyberspace ontstaan. De passage is te lezen op Wikipedia en het is onvoorstelbaar dat het stamt uit 1984.
  • A Visit From The Good Squad – Jennifer Egan
    Eén hoofdstuk in de boek is volledig geschreven met PowerPoint slides, need I say more?
Meer weten over online marketing?

Neem contact op met Antal de Waij.

Bron: econsultancy.com.