e-mail marketing

E-mail marketing is een goede manier om de relatie met je leads te verdiepen. Als je eenmaal een goede hoeveelheid e-mailadressen van geïnteresseerden hebt verzameld is het een goed moment om ze te gaan bereiken. Hiermee hoop je uiteraard om verkoop van je bedrijf te stimuleren.

Wil je het goed doen? Dan is het belangrijk om op een aantal punten te letten. Uiteenlopend van de inhoud, geadresseerden, de verzendmethode en de vorm van je mails.

Zeven tips voor succesvolle e-mail marketing
  1. Geef de lezers een reden om je e-mail te openen
    Probeer om je product niet té hard te pushen. Dit schrikt de lezer alleen maar af.
  2. Laat je persoonlijke kant zien
    Bedrijven zijn al snel zakelijk en afstandig. Door niet té formeel taalgebruik toe te passen kun je een wat meer persoonlijke band creëren. Ook kun je een persoonlijke draai geven door iets persoonlijks te delen. Pas hier wel mee op, je lezers willen geen dagboekverslag.
  3. Bedank je publiek
    Deze is eenvoudig. Bedank je publiek voor het lezen van de mail of het kopen van een product. Dit kunnen ze waarderen.
  4. Voeg geen mensen aan de geadresseerden toe zonder toestemming
    Hier zit niemand op te wachten. Deze mails zullen ook geen effect teweegbrengen maar alleen irritatie opwekken.
  5. Zorg dat je lezers actie ondernemen
    Voeg een call-to-action toe in je mail. Soms hebben mensen nu eenmaal een zetje nodig. ;-) Dit hoeft geen zetje tot het kopen van een product te zijn. Je kunt bijvoorbeeld ook vragen om je bericht te delen op social media.
  6. Verzend je mail twee keer
    Stuur je mail nog eens naar diegenen die deze in eerste instantie niet geopend hebben. Een goede tijd om dit te doen is een week ná de eerste verzending.
  7. Optimaliseer je content op je mobiel
    Het grootste deel van de e-mails worden gelezen op een mobiel. Optimaliseer je e-mails daarvoor. Zorg ervoor dat je mails ook op mobiele apparaten er goed uitzien en dat alle functies werken.
Meer weten over e-mail marketing?

Neem contact op met Antal de Waij.

Bron: Heidicohen.com.