Trek meer bezoekers naar je website
Een zo groot mogelijk publiek bereiken is niet het belangrijkste doel van contentmarketing. Wat je wilt is mensen enthousiasmeren en informeren zodat ze op een positieve manier tegen je merk aankijken. Natuurlijk is het bereik van je content niet te onderschatten, maar de kwaliteit van je werk is nóg belangrijker. Helaas levert een hoge kwaliteit niet altijd een grote schare aan trouwe volgers op. Mocht dit bij jouw content het geval zijn, vrees niet, er zijn hulpmiddelen. Met onderstaande verspreidingstechnieken trek je namelijk meer bezoekers naar je website:

Zo krijg je meer bezoekers naar je website

  • Social media advertising

    Om maar meteen met de deur in huis te vallen: zonder budget is content écht laten opvallen op social media ontzettend moeilijk. Dit komt door de grote concurrentie van bedrijven die wél aardige budgetten in kunnen zetten. Is zonder budget aandacht genereren wel je doel, begin dan rustig met klein beetje budget voor een kanaal naar keuze. Leer de mogelijkheden voor adverteerders goed kennen en pas dit vervolgens toe op je overige kanalen.

  • Website visitor retargeting

    Het is mogelijk om bezoekers van je website te ‘retargeten’. Dit wil zeggen dat je de bezoeker op het internet laat volgen door je advertenties. Mogelijk raken ze hierdoor tóch overtuigd van je product of dienst om het vervolgens af te nemen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan mensen die je product wel wilden kopen maar tijdelijk weinig geld hadden. Een maand later hebben ze mogelijk meer financiële middelen, komen ze je advertentie tegen en kopen ze alsnog het product.

  • Influencer marketing

    Schakel de hulp van experts en invloedrijke personen in je vakgebied in om content te maken en delen voor je platform. Ieder van deze influencers hebben namelijk eigen volgers die vervolgens met jou product of dienst in aanraking komen. Bovendien laat je zien dat je weet waar je mee bezig bent, ook niet onbelangrijk.

Wil je een uitgebreidere uitleg over deze verspreidingstechnieken? Neem contact op met Antal de Waij.

Bron: relevance.com.