online klantenservice (resized)

Je klanten tevreden houden op het internet is nog niet zo gemakkelijk als het lijkt. Volg onderstaande tips op om je online klantenservice te verbeteren.

Tips om je online klantenservice te verbeteren
  • Laat zien dat je over een goede online klantenservice beschikt
    Of je nu een klant bent of niet, een hoog klanttevredenheidspercentage laat op iedereen een goede indruk achter. Laat dit dan ook vooral zien op je website en social media. Dit versterkt het positieve beeld dat bestaande klanten van je hebben. Mogelijk trekt het zelfs twijfelaars over de streep om toch jouw product of dienst af te nemen.
  • Wees er als je klanten aan je denken
    Heb je een webshop? Met Firefly kun je ‘de hand vasthouden’ van je klanten om ze door het koopproces te loodsen. Zo creĆ«er je een online alternatief van de behulpzame verkoper in de winkel. Je kunt klanten niet alleen helpen met hun aankoop, je kunt ze ook een tour van je webshop geven. Erg leuk!
  • Beantwoord vragen via video
    De videomogelijkheden op mobiele telefoons en digitale camera’s worden steeds beter. Merk je dat er veel dezelfde vragen voorbijkomen? Maak video’s waarbij je eenvoudig en duidelijk het antwoord geeft op zulke vragen. Deze video’s hoeven niet lang te duren. Sterker nog, het is zelfs beter als ze kort en bondig zijn. Door zulke video’s te maken help je niet alleen klanten, je maakt ook nog eens leuke content voor social media! Video’s zijn een wondermiddel voor het bereiken van veel engagement.
  • Bouw geloofwaardigheid op door rapportages te maken
    Wees transparant naar je klanten toe. Maak maandelijkse, of om het kwartaal, rapportages waarin je een duidelijk overzicht geeft van klantinteracties in de afgelopen periode. Geef daarnaast aan wat je geleerd hebt, en pas deze lessen toe in je online bedrijfsvoering. Dit is niet alleen behulpzaam voor jezelf, maar ook voor je klanten.
  • Betrek je directeur
    Door je directeur te betrekken bij je online klantenservice laat je zien dat je bedrijf het serieus neemt. Dit is niet in ieder bedrijf even gemakkelijk, maar je kunt altijd een poging wagen. ;-)
Meer weten over het verbeteren van je online klantenservice?

Neem contact op met Antal de Waij.

Bron: Kissmetrics.com