LinkedIn (resized)

Een post plaatsen op LinkedIn is niet moeilijk, maar zorgen dat deze post effectief is, is dat wel. Vrijwel ieder B2B merk is aanwezig op LinkedIn, maar veel van deze bedrijven hebben geen idee hoe ze content effectief in moeten zetten. LinkedIn heeft de best presterende sponsored content voor 2016 (tot nu toe) onderzocht en trok enkele verrassende conclusies. Het succes is gemeten op basis van de engagement rate. Hoewel het onderzoek gebaseerd is op sponsored content zijn deze tips ook te gebruiken als je niet betaalt voor verdere verspreiding van je LinkedIn posts.

Zo krijg je meer engagement op LinkedIn
  1. Spreek je lezers direct aan
    De content die het meest wordt gedeeld spreekt de lezer direct aan. Gebruik woorden als jij en jou. Stel bijvoorbeeld vragen aan je lezers voor een hogere engagement. Wees niet bang om vaktaal uit je branche te gebruiken, zeker in het geval van B2B bedrijven vormt dit geen probleem. Benader je lezers zoals je bevriende business partners benadert.
  2. Gebruik influencers en experts
    Bovenstaande groepen kunnen de geloofwaardigheid en het vertrouwen in je bedrijf een flinke boost geven. Zij hebben zelf ook veel volgers, waardoor je bedrijf daarnaast ook naamsbekendheid opdoet als ze over je schrijven. Werken deze influencers en experts al voor je bedrijf? Vraag ze om te bloggen. Werken ze niet voor je? Verbind met ze via LinkedIn en kijk of ze geïnteresseerd zijn in het plaatsen van een gastblog.
  3. Voeg YouTube video’s toe
    Ondanks dat Facebook liever video’s op hun eigen netwerk ziet, is LinkedIn nog steeds lief voor het embedden van YouTube video’s. Zorg er wel voor dat het een relevante video is met een degelijke ‘wow’ factor. Van saaie instructionele YouTube video’s wordt niemand vrolijk. Deze zullen dan ook geen boost in engagement veroorzaken.
  4. Geef een kijkje achter de schermen
    LinkedIn-gebruikers willen niet de hele dag naar saaie corporate info staren. Zorg voor een exclusief gevoel. Maak een video over het reilen en zeilen binnen je bedrijf, een personeelsfeest of een leuke product launch. Probeer het persoonlijk te maken.
  5. Ga content hergebruiken
    Het is zonde om de content, waar je hard voor hebt gewerkt, maar eenmalig in te zetten. Dit hoeft niet pers├ę content van de bedrijfswebsite te zijn. Deel daarnaast ook gerust artikelen of video’s afkomstig van andere toonaangevende bronnen. Op deze manier help je je lezers. Het maakt niet uit waar je content vandaan komt. Zolang het waardevolle informatie biedt, of de lezers vermaakt zal het publiek je dankbaar zijn.
Meer weten over het effectief inzetten van LinkedIn?

Neem contact op met Antal de Waij.

Bron: Contently.com