Regelmatig krijgen we de vraag ‘wat doen jullie dan zo de hele dag?, zitten jullie de hele dag te Twitteren’? Het antwoord is Ja en Nee. Natuurlijk is het van belang van uur tot uur alert te zijn op datgene wat op Twitter gebeurt. Toch bestaan de taken van een Online Community Manager uit vele aspecten. Je hebt bijvoorbeeld veel contact met de opdrachtgever(s), je ontwikkelt content en draagt nieuwe ideeën aan voor nog meer ‘engagement’ voor de doelgroepen.
Hier lees je de exacte functiebeschrijving die wij hanteren bij Engagement Media. Heb je belangstelling voor een baan als Online Community Manager? Stuur dan een e-mail naar hr@engagementmedia.nl met je CV en motivatie.

Zoek je een baan?
Op korte termijn hebben wij behoeft aan Online Community Managers voor de volgende sectoren:
Human Resources & Arbeidsmarkt (fulltime)
Bouw/installatietechniek (bijbaan)
Security/veiligheid (bijbaan)
Global Marketing & Advertising (Native Speakers English only) (bijbaan)
Medische Zorg (bijbaan)

Belangrijke schakel
Bij Engagement Media geloven we in de filosofie dat je als Online Community Manager een heel belangrijke schakel bent voor de merken van onze opdrachtgevers en dat je belangstelling moet hebben voor de bedrijven waarvoor wij werken. Jouw werkzaamheden sluiten heel nauw aan bij de aard van onze opdrachtgevers. Wanneer je voor de optie bijbaan kiest, werk je gewoon vanuit huis, dat kan al vanaf 1 uur per dag (circa 20 uur per maand). Wanneer je fulltime aan de slag wil dan werk je samen met andere Online Community Managers gewoon vanuit huis en af en toe vanaf een locatie in Nederland.

Solliciteer!
We vragen je vanwege de aansluiting met opdrachtgevers méér over jezelf te vertellen dan in andere selectieprocedures voor een leuke baan. Stuur naast je CV in een begeleidende e-mail je motivatie en antwoord op de volgende vragen:

  • Wat zijn je interessegebieden? Geef hierbij aan wat je leuk vindt, wat je hobbies zijn, hoe je je vrije tijd besteed en op welke manier je in het leven staat.
  • In welke sectoren zou je het liefst werkzaam zijn? Kies uit: Marketing/PR, Zorg, Activisme & goede doelen, Overheid, Onderwijs & training, Fashion, beauty & lifestyle, Entertainment, Horeca, Bouw, installatie & onderhoud, IT & software & gadgets, Kwaliteit & Veiligheid, Logistiek & transport, Inkoop.
  • Op welke Social Media ben je actief? En vermeld daarbij hoelang je daarop al actief bent (maanden of jaren).
  • Heb je ervaring met het ontwikkelen van content? Geef daarbij minimaal 5 links naar jouw activiteiten in Social Media.

Toestemming
Wanneer je je CV instuurt geef je daarmee ook toestemming dat wij deze gegevens ten behoeve van de selectieprocedure digitaal opslaan. Na de procedure worden de gegevens verwijderd/vernietigd en bewaren we alleen je CV tenzij je aangeeft dat je dat niet wilt.

Selectieprocedure
Wij hanteren voor selectieprocedure van Online Community Managers de volgende stappen:

  1. Analyseren van de binnengekomen CV’s tot 23 maart 2011.
  2. Uitnodiging voor telefonisch interview voor 30 maart 2011.
  3. Checken referenties.
  4. Uitnodiging voor een gesprek.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure. We hopen snel van je te horen!