Een goede homepage

Iedereen streeft naar een goede homepage. Een plek waar iedere bezoeker zich meteen welkom voelt. Een duidelijke pagina die uitnodigt om verder te kijken. De aandachtsspanne van de gemiddelde internetgebruiker is niet hoog, dus het is belangrijk dat de homepage van je website weinig irritatie opwekt. De pagina moet het enthousiasme van de lezer aanwakkeren.

Vrees niet! Het is mogelijk om dit doel te bereiken. Er zijn natuurlijk nog véél meer tips te bedenken dan de vijf onderstaande. Maar deze bullet points kunnen je alvast een eind op weg helpen.

Dit zijn de kenmerken van een goede homepage

  • Sterk en simpel logodesign

    Vermijd verschillende kleuren (specifiek kleuren die botsen met je website). Philips had het een tijd geleden al goed met de slogan: “Sense and Simplicity “.

  • Korte beschrijving van je doelen

    Niemand wil zich lang afvragen wat je bedrijf eigenlijk precies doet. Dus geef een duidelijke beschrijving hiervan op je homepage. Probeer je beperken tot één zin. Maak deze kort en krachtig. Vergeet niet om taalgebruik toe te passen dat past bij je doelgroep.

  • Meerdere call-to-actions

    Geef de bezoeker keuzes. Je krijgt verschillende soorten bezoekers, die allemaal met een ander doel naar je website komen. Sommige willen alleen geïnformeerd worden. Anderen zijn op zoek naar contactgegevens om contact te leggen. Zorg dat alles in een oogopslag bereikbaar is.

  • User generated content

    Content gecreëerd door bezoekers geeft je homepage een menselijk aspect. Geef dit een prominente plaats op je pagina. Denk bijvoorbeeld aan tweets. Hiermee laat je zien dat je bedrijf ‘leeft’.

  • Informeel én professioneel

    Wees niet té professioneel als je bezoekers dit ook niet zijn, dit geeft ze een ongemakkelijk gevoel. Zorg ervoor dat je website uitnodigend is voor je doelgroep. Zowel op het gebied van ontwerp en taalgebruik kun je hier rekening mee houden.

Meer weten? Neem contact op met Antal de Waij.

Bron: bloggingpro.com.